Музыка – балаға эстетикалық тәрбие беру құралы

Балалардың музыкалық және жалпы дамуы. Жеке тұлғаның жан-жақты дамуы үшін музыкалық тәрбиенің маңызы. Музыка баланың жеке басының дамуына қалай әсер етеді.

Үйлесімді даму, адамгершілік тазалық пен өмірге, өнерге эстетикалық көзқарас – тұтас тұлғаны қалыптастырудың маңызды шарттары. Бұл мақсатқа жетуге көбінесе балаларға дұрыс музыкалық білім беру ықпал етеді.

Музыка – балаға эстетикалық тәрбие беру құралы. Эстетикалық тәрбие мектеп жасына дейінгі балалардың әдеміні қабылдау, сезіну және түсіну, жақсы мен жаманды байқап, өз бетінше шығармашылықпен әрекет ету, көркемдік іс-әрекеттің әр түрімен айналысу қабілеттерін дамытуға бағытталған.

Эстетикалық тәрбиенің ең жарқын құралдарының бірі – музыка. Музыкалық шығармаларды тыңдау кезінде бала эмпатияға, эмоционалдық қатынасты көрсетуге, музыкалық бейнені түсінуге үйренеді. Музыка жас тыңдаушыны толғандырады, өмір құбылыстарымен таныстырады, ассоциациялар туғызады.

Музыка – баланың адамгершілік қасиетін қалыптастыру құралы. Музыканың әсері кейде сендіруден немесе бағыттаудан күштірек болады. Балаларды әртүрлі эмоционалды бейнелі мазмұндағы шығармалармен таныстыра отырып, біз эмпатияға шақырамыз. Музыканы қабылдаудан туындайтын түрлі сезімдер балалардың тәжірибесін, рухани дүниесін байытады.

Музыка сабағы мектеп жасына дейінгі баланың мінез-құлқының жалпы мәдениетіне әсер етеді. Әртүрлі тапсырмалардың, іс-әрекет түрлерінің кезектесуі (ән айту, музыка тыңдау, балалар аспаптарында ойнау, музыкаға қимылдау) балалардан зейінді, зеректікті, реакцияның тездігін, ұйымшылдықты, ерікті күш-жігердің көрінісін талап етеді.

Музыка – баланың ақыл-ой қабілетін белсендіру құралы. Мұғалімнің сұрақтарына жауап бере отырып, музыкалық шығарманы тыңдағаннан кейін бала алғашқы жалпылаулар мен салыстыруларды жасайды.Эстетикалық бағалаудың бұл алғашқы әрекеттері белсенді психикалық әрекетті қажет етеді. Музыка когнитивті. ол мектеп жасына дейінгі балаларды жаңа идеялармен байытатын өмір құбылыстарын көрсетеді. Музыка – дене тәрбиесінің құралы. Есту рецепторымен қабылданатын музыка бүкіл адам ағзасының жалпы жағдайына әсер етеді, қан айналымы мен тыныс алудың өзгеруіне байланысты реакцияларды тудырады. Ән айту дауыс аппаратын дамытады, дауыс байламдарын нығайтады, сөйлеуді жақсартады (логопедтер кекештенуді емдеу үшін ән айтуды пайдаланады).

Дұрыс ән айту тыныс алуды реттейді және тереңдетеді. Ритмикалық жаттығулар баланың дене қалпын және координациясын жақсартады. Музыкалық аспаптарда ойнау ырғақ сезімін дамытуға көмектеседі, балаларды біріктіреді, эмпатияға үйретеді. Музыка сабағы баланың жеке басының жан-жақты дамуына ықпал етеді. Э

моционалды сезімталдық және музыкаға арналған дамыған құлақ балаларға қол жетімді формаларда жақсы сезімдер мен істерге жауап беруге мүмкіндік береді, ақыл-ой белсенділігін белсендіруге көмектеседі және олардың қозғалысын үнемі жетілдіре отырып, мектеп жасындағы балалардың физикалық дамуын қамтамасыз етеді.

А.М.Коптилеуова

Жетісу облысы

Талдықорған қаласы

Н.Тілендиев атындағы

 балалар музыка

мектебінің оқытушысы